MINI Guard Blog


Hírek, érdekességek az autók világából!

 

blog

A gépkocsi értékéhez képest kis költség ráfordítással elérhetjük, hogy ne a mi autónk legyen az áldozat.


Ma Budapesten közel hatezer autót lopnak el évente, azaz csaknem húsz darabot minden nap. Sokan azt gondolják, a tolvajok csak az új és drága autókat viszik el, ám ez tévedés. A törzskönyv és a kötelező eredetvizsgálat miatt az autók 90%-át ma már alkatrésznek, illetve biztosítási csaláshoz lopják, legtöbbször megrendelésre. A gyakori autótípusokhoz sok bontott alkatrész kell, a ritka típusokhoz pedig kevés az elérhető legális forrás, ezért minden fajta autó veszélyeztetett, kortól és értéktől függetlenül.

Egy átlag autót jóformán másodpercek alatt lopnak el a tolvajok. Ha van gyári védelem, kinyitja a motorházat, a jármű saját fedélzeti komputerét vagy indításgátlóját kicseréli egy ugyanolyan, de nyitott állapotra kódolt darabbal. Ezután a beépített kormányzárat eltörve már indítható is a jármű. Mindez ritkán tart egy percnél tovább.

Amíg az autólopások 90%-a felderítetlen marad. Azért, hogy elkerülhessük, hogy mi is áldozattá váljunk, a teljesség igénye nélkül röviden szeretnénk bemutatni néhány lehetőséget, amivel csökkenthetjük a tolvajok esélyét.

Riasztó
Kicsit kisarkítva a dolgot, csak arra jó, hogy szirénázásával a szomszédot bosszantsuk egy szelesebb éjszakán. Ha az elkövetőt zavar a szirénázás, egy kevés pur habot nyomva a szirénába tönkre teszi azt, ezzel megakadályozva, hogy meg tudjon szólalni. További "előnye" a riasztónak, hogy a bevásárlóközpontban, strandon, egyéb helyen ellopott autókulccsal könnyen elvihető az autó, hiszen a távirányítóval vezérelt riasztó azonnal kis kapcsolható.

Kiskapcsoló
Ez egy apró nyomókapcsoló, amit meg kell nyomni, amikor indítjuk az autót. Ezt fél perc alatt megtalálják a tolvajok, hiszen olyan helyen kell lennie, ahol elérjük a vezetőülésből. Leggyakrabban a váltószoknyába, illetve a műszerfal alá rejtik el. Ez a technika olcsó, de jóformán semmit sem ér.

Kormányzár
A párezer forintos, kormányra, váltóra, pedálokra szerelhető mechanikus védelem szintén nem ér semmit. Az igen elterjedt, bevásárló központokban is kapható, kormányra szerelhető úgynevezett balta-zárat például négy másodperc alatt nyitják ki kulcs nélkül, egyszerű zárkihúzással. Ne gondoljuk, hogy egy ilyen könnyedén eltávolítható szerkezet bármelyik tolvajt is eltántorítja a szándékától. A kormány karimájára szerelt minden eszközt egyszerűen el lehet távolítani a kormánykerék átvágásával, esetleg a kormány leszerelésével is.

Váltózárak
Megakadályozza, hogy a motorház-tetőt illetéktelenül kinyissák. Fontos kiegészítő védelem a váltózárhoz, illetve megakadályozza az autó fedélzeti komputerének lopás előtti cseréjét is. Beszerelve mintegy harmincezer forintba kerül.

Mobiltelefonos, illetve GPS-es riasztók és nyomkövetők
Drágaságuk és magas havi költségük mellett hibájuk, hogy egy húszezer forintos, az interneten is kapható mobiltelefonokat zavaró készülékkel egyszerűen lehetetlenné tehető a kommunikációjuk. Esetleg olcsóbb járművek védelmére lehetnek megfelelő eszközök, ahol a tolvajok nem számítanak rá, ott azonban a magas költségeik teszik kétségessé a használatukat.

A három leggyorsabban terjedő módszer
Szeretnénk felhívni három egyre jobban terjedő lopási módra a figyelmet, ami ellen a fenti eszközök sem nyújtanak védelmet. Az egyik, amikor betöréssel, vagy besurranással szerzik meg az autó kulcsait. Könnyű dolga van az elkövetőknek, mert szinte mindenki a bejárati ajtó melletti fogason, vagy a fogason logó kabát zsebében tartja a kulcsot. Ha az autó nem a garázsban áll, a távirányítós központizár jóvoltából hamar megtalálják az utcán parkoló autót is. Ezért fontos, hogy az autónk kulcsait hazaérve egy biztonságosabb helyen tároljuk és a kulcs mellett ne legyen se kulcs, se távirányító és azonosításra szolgáló jeladó se. Ami a védelmi eszközök kikapcsolására szolgál.

Trükkös lopás
A másik módszer a trükkös lopásnak hívott technika, amelynek lényege, hogy ráveszik a vezetőt, hogy szálljon ki az autóból úgy, hogy a kulcsot benne hagyja. Ekkor az elrejtőzött bűntárs beugrik az autóba és elhajt vele. Ennek számtalan formája van: kertkapun való kiálláskor a kocsi elé tolják a kukát, az utcán balesetet színlelnek. Ezért fontos szabály, hogy akármiért is kell kiszállnunk az autóból menet közben, akár csak egy pillanatra is, mindig tegyük el a kulcsot a zsebünkbe.

Rablás
A harmadik ilyen módszer a rablás, amikor a forgalmi ok miatt megálló jármű ajtaját feltépve kiszállásra kényszerítik a tulajdonost. Ezért menet közben mindig tartsuk zárva az ajtókat, illetve szereltessünk rablásgátlót a járművünkbe, ami akkor aktíválodik, ha járó motor mellett kinyitják a vezető felöli ajtót.

A fenti felsorolás messze nem teljes, a cikkünkkel csak arra szerettük volna felhívni a figyelmet, hogy sokkal nagyobb a lehetősége annak, hogy mi is áldozatokká válhatunk, mint azt a legtöbben gondolják.

Ahogyan járművásárláskor eleve betervezzük a költségekbe az átíratás költségeit, ugyanúgy tervezzük be a lopásvédelemre fordítandó összeget is. Ne felejtsük el, hogy a 4-500 ezer forintos autók is majdnem olyan "kelendőek", mint a 3-4 milliósak.

Ellophatatlan autó nincs, de költség ráfordítással elérhetjük, hogy lehetőleg ne a miénk legyen amit ellopnak. Egy autónál egy profi és jól beszerelt rablásgátlóval már megfelelő védelmet biztosít. Ennek költségével előre kalkuláljunk és ne sajnáljuk ezt az összeget rákölteni a járművünk védelmére.

Kapcsolat


Kérje ajánlatunkat és Mi felvesszük Önnel a kapcsolatot!
Iroda:
DCA System Kft. | 1124 Budapest, Németvölgyi út 91/a
iroda@dcasystem.hu
Keressen minket bizalommal, akár tanácsadásra van szüksge.
Híjon minket! +36 1 611 25 05